12 września 2016

Fakultety semestru zimowego pierwszego roku



Zabieram się za ostatnie przedmioty semestru zimowego (pomijam łacinę, ponieważ miałam ją na poprzednim kierunku i przepisałam, więc nie wiem jak wygląda tutaj).

Podczas pierwszego semestru naszej weterynaryjnej przygody będziemy musieli wybrać 2 z 6 proponowanych nam fakultetów i zapisać się na nie w systemie EHMS. Jednak nie ma co się teraz tym stresować, ponieważ zapisy ruszą dopiero od połowy października żebyście mieli czas zdecydować się na ten najbardziej odpowiedni :). Panie z dziekanatu przy poprzednich rocznikach miały pełne ręce roboty przy przepisywaniach, gdy należało zapisać się od razu i okazywało się to błędne, więc nastąpiła zmiana i każdy ma czas na przemyślenie swojego wyboru. Nie ma limitów na fakultety!

Każdy z nich musi być z modułu, które proponuje nam uczelnia. Musicie się zdecydować na jeden z pierwszego i drugi z drugiego. Jak przy losowaniu drużyn z koszyków podczas Mistrzostw Piłki Nożnej ;) Przedstawię pokrótce jak wygląda każdy fakultet tak, by wybór był przemyślany.

MODUŁ I



1. EKOFILOZOFIA

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów przez pana doktora, pracownika Katedry Edukacji i Kultury Wydziału Nauk Społecznych. Prowadzący porusza zagadnienia odnośnie filozofii na różnych płaszczyznach ekologicznych w okresie kilku tysięcy lat. Nie byłam na tych wykładach, ponieważ wybrałam inny fakultet, ale również prowadzony przez tego samego doktora. Na końcu trzeba było napisać wypracowanie na jeden z zaproponowanych przez prowadzącego tematów podanych wcześniej (przykład: Relacja człowieka do przyrody na przykładzie stylu ogrodów francuskich). Można mieć notatki, na bazie których pisze się podczas godziny na sali swój mini referat :) Obecność na wykładach nieobowiązkowa.

2. BIOETYKA

Zajęcia również prowadzone przez tego samego doktora. To właśnie na nie się zapisałam. Tutaj tematy, jakie były poruszane, to te odnośnie etycznego podejścia do zwierząt i ekologii na przestrzeni tysiącleci. Tak samo na końcu pisało się wypracowanie na jeden z wybranych wcześniej tematów. Ja pisałam o pozytywach diety wegetariańskiej :) Były też inne bardzo ciekawe tematy jak na przykład wady uboju zwierząt czy wielkoprzemysłowej hodowli zwierząt. Również można mieć notatki podczas pisania zaliczenia :) Obecność na wykładach nieobowiązkowa (przynajmniej u nas).

3. PSYCHOLOGIA

Byłam na pierwszych zajęciach, ponieważ właśnie ten fakultet rozważałam pomimo średnio dogodnych godzin. Niestety bardzo się zawiodłam. Z powodu choroby głównego prowadzącego nastąpiła zmiana na cały semestr. Podczas dwóch godzin siedzenia na sali wykładowej prawie nic nie słyszałam, a do tego temat był dla mnie osobiście mało interesujący. Wtedy postanowiłam też wybrać inny przedmiot z tego modułu. Wiem, że jednak sporo osób zostało na psychologii. Na końcu, w formie zaliczenia, był mini sprawdzian odnośnie tematów poruszanych na zajęciach. Obecność nieobowiązkowa. Były listy obecności, a osoby uczestniczące po prostu miały dodatkowe punkty przy zaliczeniu.


Z tych trzech przedmiotów trzeba wybrać jeden!


MODUŁ II


1. KOMUNIKOWANIE SPOŁECZNE

Był to fakultet, który wybrałam z drugiego modułu. Zajęcia były prowadzone bardzo sympatycznie oraz ciekawie i dotyczyły naszej prezencji podczas różnych sytuacji życiowych. Co jakieś zajęcia była lista obecności, ale nie wpływały one raczej na ocenę końcową. Na jednych wybranych przez siebie zajęciach trzeba było zrobić prezentację w 2-5 osobowej grupie na dowolny, interesujący nas temat. Przekrój był bardzo duży. Pojawiały się takie odnośnie zwierząt, ale również mody czy seryjnych morderców. Ocena z owej prezentacji była oceną końcową z fakultetu (liczył się sposób prezentacji, to jak bardzo zaciekawiła słuchaczy czy to czy potrafiliśmy przedstawić to z pamięci, a nie czytając).

2. NEGOCJACJE

Był to fakultet również w formie wykładu. Nigdy na nim nie byłam, ale wiem, że na pierwszych zajęciach był krótki test a, b, c, d odnośnie wiedzy na temat negocjacji (by sprawdzić swoją wiedzę, bez oceny) i o podobnej treści na ostatnich (od jego wyniku zależała ocena końcowa). Podobno był bardzo łatwy. Można było podejść bez przygotowania i zdać.

3. PODSTAWOWE ELEMENTY PRAWA

Również prowadzony w formie wykładów. Ocenę końcową stanowiły obecności. Można było nie być bodajże trzy razy na wykładzie. Za każdą nieobecność ocena końcowa był troszkę niższa. Nic poza tym o nim nie wiem, bo nie kojarzę nikogo kto na to chodził niestety :(

Z tych trzech przedmiotów trzeba wybrać jeden!


Mam nadzieję, że takie krótkie wprowadzenie pozwoli wam wybrać fakultet najbardziej dla was odpowiedni :). W razie pytań jak zawsze zapraszam do komentowania.

2 komentarze:

  1. Cześć :) Mam trochę dziwne pytanie :D Co jeśli ktoś jest chory? Musi odrabiać wszystkie zajęcia, przynosić zwolnienie lekarskie albo tłumaczyć się? Wątpię, ze na takich studiach można było sobie "spokojnie pochorować" ,w końcu to już nie liceum. Z góry dzięki za odpowiedz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z każdego przedmiotu ćwiczeniowego masz odpowiednią ilość nieobecności (zazwyczaj trzy). Możesz sobie wtedy chorować, leczyć kaca czy po prostu uczyć się do kolokwium/egzaminu i nie potrzebujesz żadnych zwolnień lekarskich ani tłumaczeń ;) Gorzej sprawy mają się przy przekroczeniu tych nieobecności, ponieważ nie zawsze asystenci chcą przyjąć zwolnienia wtedy i może dojść do sytuacji niezaliczenia ćwiczeń. Ogólnie chory student i tak to student i na ćwiczenia dzielnie przychodzi ;) Ja się rozchorowałam tuż przed sesją zimową i z gorączką przychodziłam na ostatnie ćwiczenia i pierwsze egzaminy.
      Inaczej jest w przypadku nieobecności na kolokwium. Wtedy zwolnienie lekarskie usprawiedliwia nieobecność i są zazwyczaj drugie terminy dla nieobecnych. Bez zwolnienia niestety uważane jest to za wyzerowanie kolokwium i jego niezaliczenie.
      Mam nadzieję, że pomogłam :)

      Usuń